niedziela, 3 maja 2015

Trip: Czarnogóra 2015

Cześć! Dzisiaj kolejny trip. Tym razem jest to Czarnogóra + trochę Chorwacji. Skupię się jednak głównie na Czarnogórze, bo to właśnie tam spędziłam tydzień.
Nie licząc zwiedzania, droga autokarem do Czarnogóry trwała 21 godzin.
Pogoda zupełnie inna niż w Polsce. Normą było chodzenie w krótkich spodenkach i krótkim rękawku, było około 23'C. Morze miało temperaturę 17'C.

Czarnogóra w na przełomie kwietnia i maja dopiero rozpoczyna przygotowania dla turystów. Ja byłam w Dobrej Vodzie, miałam wrażenie, że nasza grupa była jedyną zwiedzającą ekipą w promilu 5km. Sklepów było dużo, ale tylko 3 już otwarte. Walutą w Czarnogórze jest euro, ceny były zaskakująco przystępne. Szczególnie zdziwiły mnie ceny papierosów, niektóre kosztowały nawet 1,30€.
Jedną z rzeczy, które zwróciły moją uwagę były psy. Ogrom bezdomnych, wychudzonych, głodnych, czasem i rasowych psów, które chodziły za nami wszędzie. Wszystkim było ich żal, więc je dokarmialiśmy. Ta część Czarnogóry, w której byłam, była na prawdę miła (?). Ludzie przyjaźniej przyjmowali Polaków. Jeżeli chodzi o porozumiewanie się, to było trochę problemu. Nie wszędzie dało się dogadać po angielsku, czasami zdarzało się, że lepiej mówić po polsku. Będąc w Czarnogórze zwiedziłam Budve, Bar, Kotor, fajne miejsca, jednak ja pojechałam tam wypocząć, więc nie przywiązywałam większej wagi do zwiedzania. W Chorwacji natrafiłam na drogerie, której nie ma w Polsce - dm. Byłam na prawdę szczęśliwa, weszłam do środka i okazało się, że mogę płacić tylko w kunach, no i miałam po zakupach ;(
W Kotorze weszłam do drogerii o nazwie 'Life', tam znalazłam produkty m.in z MAC i Urban Decay, paleta Naked3 kosztowała 42
€, a baza 20€. Moja znajoma zakupiła w sklepie sportowym plecak marki Vans i zapłaciła 19€, więc jeżeli chodzi o ceny to bardzo przystępne. Na temat Czarnogóry pojawią się dwa filmiki na kanale Pattko Company, będzie można zobaczyć również więcej zdjęć w mojej galerii :)

Vinted
Instagram














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz