piątek, 12 grudnia 2014

Jarmarki Świąteczne Praga/Wiedeń 2014r.

Witam, dziś wróciłam ze szkolnego wyjazdu. Wycieczkę mogę uznać za udaną. Motywem przewodnim były jarmarki świąteczne (Praga - Rynek Starego Miasta i  Wiedeń - Plac Św. Szczepana + Schönbrunn) ale przy okazji zwiedziliśmy podstawowe atrakcje znajdujące się w Pradze i Wiedniu.
Stwierdzam, że te jarmarki, na których byłam, zupełnie się ode siebie różniły.
Jarmark w Pradze był większy niż pozostałe, lecz na prawie każdym stoisku można było znaleźć te same twory. Był on wypełniony wszystkim po brzegi, pełno świecidełek, ozdobników, to nadawało takiego amerykańskiego, świątecznego klimatu. Ogromny przepych.
Jarmarkiem na Placu Św. Szczepana byłam chyba najmniej zainteresowana, w bardzo szybkim tempie go przejrzałam, być może, było to spowodowane natłokiem innych sklepów (np.Forever21, chociaż szczerze liczyłam na Primarka). Wracając, jarmark był poukładany, przejrzysty, nie jestem w stanie bardziej go określić, jak już mówiłam, nie za bardzo mnie zainteresował.
Jarmark w Schönbrunn również był poukładany, stoiska z tworami ręcznymi zdecydowanie nie przypominały czeskiej twórczości. Był on taki, domowy, przyjazny? Myślę, że spodobał mi się najbardziej.
Nie chcę tutaj przedstawiać jakich pesymistycznych wywodów, ale 3/4 jarmarkowych stoisk, to stoiska z jedzeniem bądź winem. Częściej można było spotkać osobę niosącą kubek z grzanym winem niż pudełko z ręcznie robioną bombką. W każdym razie, mam nadzieję, że za parę lat, jarmarki świąteczne nie będą się ograniczały tylko do spożywczych stoisk. 
instagram
ask
tumblr
vinted


















1 komentarz: